Logo Reinier de Graaf ziekenhuis.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst

PiMS folder informatie logo

Algemeen
Anesthesiologie

Uw opname in Reinier de Graaf

Uw opname in Reinier de Graaf

De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door
U ontvangt deze informatie, omdat u binnenkort een opname heeft in ons ziekenhuis. In deze folder vindt u informatie over de voorbereiding thuis, over uw verblijf en informatie over als u weer naar huis toe mag.

Uw opname

Als u voor een geplande operatie wordt opgenomen in het ziekenhuis, wordt u 2 werkdagen voor de operatie gebeld met informatie over de opnametijd en op welke afdeling u wordt verwacht.

De duur van uw opname zal door de behandelend arts en verpleegkundige met u worden besproken. Wanneer u bent opgenomen, komt er iedere ochtend tussen 7:30 – 11:00 uur één van de behandelend specialisten/arts assistenten bij u langs voor de artsenvisite. Dan bespreken zij met u de voortgang. Als u met ontslag mag, vindt dit vaak plaats aan het einde van de ochtend. Maar dit kan ook anders zijn.

De voorbereidingen thuis

De opname afspreken

U heeft voor de operatie is een (telefonische) afspraak gehad met de ziekenhuisapotheek en de anesthesioloog. Hierin zijn voorbereidingen van de operatie zijn met u besproken. Ook heeft u informatie ontvangen over het nuchter blijven voor een operatie. Het is namelijk erg belangrijk dat u vanaf een bepaalde tijd voor uw operatie niet meer eet of drinkt. U kunt dit nog teruglezen in deze folder.

Bij ziekte of verhindering

Heeft u koorts of bent u ziek en kunt u niet geopereerd worden, bel dan tijdens openingstijden naar het Opnamebureau of buiten openingstijden naar de verpleegafdeling.

Het Opnamebureau is op werkdagen bereikbaar van 10:00 – 12:00 uur en 14:00 – 16:00 uur.
Chirurgie: 015 - 260 37 00.
Urologie, Gynaecologie of Plastische Chirurgie: 015 - 260 37 80.
Keel-, Neus en Oorheelkunde : 015 - 260 37 81

Wie is uw contactpersoon?

Spreek met uw familie of vrienden af wie uw contactpersoon zal zijn. Deze persoon moet telefonisch bereikbaar zijn gedurende de tijd dat u in het ziekenhuis bent. Uw contactpersoon mag informatie over u vragen aan het ziekenhuispersoneel. Als het nodig is, kan de verpleegkundige contact opnemen met deze persoon.

Wat neemt u mee?

Wij raden u aan niet al te veel kleding en andere eigendommen mee te nemen voor uw opname. Denk in ieder geval aan het volgende:
Sieraden, geld en waardevolle spullen, kunt u beter thuis laten. Een mobiele telefoon of tablet kan eventueel (op eigen risico) in een kluisje op de kamer worden opgeborgen.

Ons ziekenhuis kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer uw eigendommen zoekraken door verlies of diefstal.

Uw verblijf in ons ziekenhuis

De opnamedag

Op de dag van de opname meldt u zich bij de afdeling die met u besproken is. U heeft eerst een gesprek met een verpleegkundige over de praktische zaken en hij of zij stelt ter controle nog een aantal vragen over waarom u wordt opgenomen. U krijgt een polsbandje met uw naam en gegevens. Dit polsbandje is een identificatiemiddel. U dient dit tijdens uw opname altijd te dragen.

Tijdstip ingreep

Uw operatie is ingepland, maar het tijdstip kan altijd wat veranderen waardoor u wat langer moet wachten. Dat komt doordat een (eerdere) ingreep wat langer kan duren dan gepland of er komt een spoedgeval tussendoor. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Het behandelteam

In ons ziekenhuis zorgen we met een heel team voor u. Wie komt u zoal tegen?
Informatiepunt Maatschappelijk Welzijn: twee keer per week is er een inloopspreekuur voor patiënten en naasten die (psycho)sociale ondersteuning kunnen gebruiken.

Veiligheid en huisregels

Reinier de Graaf wilt uw veiligheid zo goed mogelijk waarborgen tijdens uw verblijf. Daarom gelden er verschillende huisregels. Bekijk de huisregels op www.reinierdegraaf.nl.

Bezoek aan uw bed

Het is fijn om mensen op bezoek te krijgen. In het belang van de rust op de afdeling verzoeken wij u per keer niet meer dan twee bezoekers aan uw bed te ontvangen. Meer informatie en onze bezoektijden vindt u op de website www.reinierdegraaf.nl onder ‘Bezoekers’.

Eten en drinken: onze maaltijdenservice

Onze maaltijdservice komt langs voor ontbijt, lunch en een warme maaltijd. Wilt u op een ander moment dan zij langskomen uw maaltijd krijgen, vraag het gerust aan de Assist medewerker.

Als u een dieet volgt of speciale voedingswensen heeft, kunt u dat aan de verpleegkundige doorgeven. Zo nodig kan een diëtist van ons ziekenhuis u adviseren. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid dragen voor voedingsmiddelen die u of uw familie meebrengt.

Kan mijn partner blijven eten?

Uw bezoek kan tegen betaling mee eten. Daarnaast is er op de begane grond ook een winkel/koffiebar en een brasserie waar bezoek tijdens de openingstijden terecht kan voor eten en drinken.

Entertainment

Er is gratis wifi en televisie beschikbaar. Zorgradio RAZO Delft maakt radioprogramma’s voor patiënten van de Reinier de Graaf Groep en alle inwoners uit Delft en omgeving, die interesse hebben in informatie uit de zorgsector.

Bloemen en post

Op de verpleegafdelingen zijn bloemen in water meestal toegestaan behalve op de Intensive Care, bij Neonatologie en in bepaalde situaties waarover de verpleegkundige u zal informeren. Op de verpleegafdelingen zijn wegwerpvazen aanwezig.

Willen uw naasten u iets opsturen? Wanneer u aan hen de naam van uw afdeling en uw kamernummer doorgeeft, kunnen wij de post bij u bezorgen.

Het postadres is:
Reinier de Graaf Gasthuis Delft, postbus 5011, 2600 GA Delft

Faciliteiten

In de centrale hal van de locatie Delft is een espressobar, een winkel en een Brasserie Kannen & Kruiken. Zij bieden een wisselend menukeuzeformulier en bediening aan tafel. De openingstijden vindt u op de website www.reinierdegraaf.nl

Parkeren

Er is voldoende (betaalde) parkeergelegenheid in onze parkeergarage. Wanneer je wordt afgezet of opgehaald is er ook een kiss&ride voor de ingang van het ziekenhuis.

Logerende familieleden

In bepaalde situaties kan het voorkomen dat familieleden kunnen blijven logeren, zoals:
Als zo’n situatie zich voordoet, wordt met u besproken wat de mogelijkheden en opties zijn.

Klachten over uw opname

Iedereen die bij Reinier de Graaf werkzaam is, doet zijn best om u tijdens uw verblijf in ons ziekenhuis zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u hierover niet tevreden bent. Wij willen graag op de hoogte worden gebracht van uw ongenoegen. Dat geeft ons de gelegenheid om samen naar een oplossing te zoeken. Wij nemen uw klacht serieus en gaan vertrouwelijk om met uw gegevens.

Voor informatie over onze klachtenprocedure kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionarissen. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummers 015 - 260 44 41 en
015 - 260 44 40. Meer informatie vindt u op www.reinierdegraaf.nl.

Weer naar huis

Wanneer u met ontslag gaat

Uw arts of de verpleegkundige overlegt met u wanneer u weer naar huis kunt gaan en bespreekt de eventuele nabehandeling. Ook wordt u op de hoogte gebracht waar u op moet letten, leefregels en met wie u, indien nog nodig, contact kunt opnemen na ontslag.

Het ontslaggesprek

De verpleegkundige houdt ook een ontslaggesprek met u. De verpleegkundige zorgt voor:

Het Transferpunt

Als u thuis extra hulp nodig heeft of tijdelijk ergens anders dan thuis moet revalideren, dan neemt de verpleegkundige contact op met het Transferpunt. De transferverpleegkundige regelt bepaalde vormen van nazorg voor u, zoals plaatsing in een verpleeghuis, thuiszorg of hulpmiddelen voor thuis.

Een rolstoel

Bij de hoofdingang van alle locaties en in de parkeergarage in Delft staan rolstoelen om (kortdurend) te lenen.

Vervoer naar huis

Regel thuis alvast vervoer voor als u weer terug naar huis mag. Na een operatie of een opname is het vaak niet mogelijk om zelf terug te rijden. Het is prettig als iemand u komt ophalen en kan begeleiden. Zorg dat u de eerste nacht thuis op iemand terug kan vallen, als er iets is.

Levenskwesties

Samen met u bespreken we een passende behandeling. En houden rekening met uw wensen maar ook met uw grenzen. Daarbij hoort ook de vraag of u gereanimeerd wilt worden als dit nodig mocht zijn. Deze vraag kan aan u gesteld worden wanneer u wordt opgenomen. Wilt u hier meer over weten? Bekijk dan deze folder.


Foldernummer: 0028
Laatst bijgewerkt op: 02-12-2024


Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze cookieverklaring .
Gezien