Wat is de ZHAS?
De
Zuid
Hollandse
Apotheek
Service is de apothekersvereniging in Zuid Holland. Dit samenwerkingsverband zorgt dat specialistische medicatie namens uw eigen vertrouwde apotheek wordt geïnstrueerd en toegediend. Deze dienstverlening bij u aan huis wordt uitgevoerd door ervaren verpleegkundigen.
Wat betekent de ZHAS voor u als patiënt?
- Uw behandelend specialist heeft u aangemeld bij de ZHAS.
- Op een afgesproken datum en tijdstip wordt de medicatie thuis door een gekwalificeerd verpleegkundige van de ZHAS toegediend.
- U hoeft zelf geen actie te ondernemen, de ZHAS belt u en de verpleegkundige neemt alle benodigdheden mee. U hoeft zelf dus niet meer naar uw apotheek om uw medicatie op te halen.
Wanneer komt de verpleegkundige langs?
Nadat uw specialist u heeft aangemeld, wordt u op korte termijn gebeld door de ZHAS om met u een passende afspraak te maken.De gemaakte afspraken worden middels een afsprakenkaart aan u schriftelijk bevestigd. Het is raadzaam deze kaart mee te nemen bij uw bezoek aan de behandelend specialist.
Wat gebeurt er de eerste keer dat de verpleegkundige bij u thuis komt?
De eerste keer zal de verpleegkundige een aantal administratieve gegevens met u door nemen.
Tevens loopt de verpleegkundige de overige medicatie die u gebruikt met u door. Uw apotheker heeft reeds gecontroleerd of de nieuwe medicatie past bij uw overige medicatie. Vervolgens dient de verpleegkundige de medicatie toe en parafeert dit op de afsprakenkaart. Uw specialist heeft inzage in de rapportage van de verpleegkundige indien u hiervoor toestemming heeft gegeven.
Uiteraard kunt u eventuele vragen en/of opmerkingen met de verpleegkundige bespreken..
Hoe kan ik mijn afspraak verzetten?
Een afspraak verzetten is mogelijk. U kunt hiervoor
contact opnemen met de ZHAS.
Contact opnemen met de ZHAS:
070 - 205 02 51
info@zhas.nl De ZHAS levert een pakket aan zorg, niet alleen het geneesmiddel! Zuid Hollandse Apotheek Service, antwoordnummer 53219, 2505 WB Den Haag.
www.zhas.nl Telefoon: 070 - 205 02 51